Hoe digitale media de manier hebben veranderd waarop we ons nieuws ontvangen

0
3947

De informatiemedia zijn de afgelopen kwart eeuw sterk veranderd. Papieren worden nog steeds afgedrukt, maar aanzienlijk, mensen rekenen op het web voor het meest actuele nieuws.

Op internet hebben nieuwswebsites een aanzienlijk voordeel ten opzichte van de gedrukte nieuwsmedia. Ze kunnen artikelen posten, evenals verzekeringsdekking van het laatste nieuws binnen enkele minuten nadat het heeft plaatsgevonden. Met de introductie van Twitter, Instagram en andere toonaangevende sociale mediasystemen kunnen informatieproviders in het centrum van de actie blijven en gebeurtenissen live melden.

Dit heeft het type nieuws dat we regelmatig lezen drastisch veranderd, en het heeft ook veranderd hoe en wanneer we het hebben beoordeeld. Hoewel velen van ons zeker nog een ontspannen ochtend lezen van de krant zullen waarderen, neigen deze high-end vaak naar de werelden van zorgeloze zondagochtend. Ze zijn niet langer iets dat we allemaal dagelijks doen. Het is veel waarschijnlijker dat we scrollen met de informatieprooi op de site van onze favoriete nieuwsaanbieder.

De 21st Century newsroom moest zowel veranderen als aanpassen, als gevolg van deze enorme verandering in hoe we toegang krijgen tot en onze informatie lezen. Traditioneel, zoals het verhaal werd verteld, zouden ze zeker een verscheidenheid aan journalistieke stadia ondergaan, waarbij ze de volgorde van de inhoud volgden. Een gloednieuw nieuwsitem zou worden geautoriseerd, dan zou een verslaggever het zeker bedienen, het doorgeven aan de sub-editor, dat zeker na dat werk eraan zou werken voordat het aan de editor voor de laatste bewerkingen voorafgaand aan toevoeging zou worden doorgegeven, alleen voordat u gaat drukken.

Tegenwoordig lijkt het systeem erg op elkaar. Het publiek eist hun nieuws zodra het plaatsvindt, en ook de nieuwsmakers moeten vrijwel onmiddellijk reageren. Tegenwoordig is snelheid de structuur van kwaliteitsjournalistiek. Concurrerende nieuwsbedrijven proberen elkaar te veel beter door de eerste te zijn met schadelijke informatie, ongeacht het onderwerp.

Een groot ontwikkelingsgebied waar technologie de uitstekende bescherming van schadelijke Amerikaanse informatie mogelijk heeft gemaakt, is de mogelijkheid om realtime verzekeringsdekking te bieden. Een verslaggever kan updates, korte artikelen en ook live videoclipbeelden verzenden, rechtstreeks vanaf zijn mobiele telefoon. Vandaag de dag zien we records met behulp van videobeelden, tweets en ook foto’s gemaakt door deelnemers van het grote publiek op die scène, en we waren ook getuige van het ‘nieuws’ dat plaatsvond.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here